2021

Het tevredenheidsonderzoek, van Emmy’s Maatwerk is bedoeld om uit te zoeken hoe tevreden cliënten zijn met de kwaliteit van de dienstverlening en met de kwaliteit van de begeleiding. Ook wordt hierin gevraagd wat het meest geholpen heeft tijdens de samenwerking en of er nog tips zijn om de diensten van Emmy’s Maatwerk te verbeteren. 

Uitkomsten tevredenheidsonderzoek afgenomen in april 2021:
69% heeft de cliënttevredenheidsonderzoek ingevuld. Het onderzoek is anoniem en digitaal ingevuld. Er waren open en gesloten vragen.
    • Cliënten kozen voor Emmy’s Maatwerk omdat ze door de gemeente waren doorverwezen of omdat een voorgaande begeleider ons had aanbevolen.
    • De verwachting van cliënten over de samenwerking met Emmy’s Maatwerk was o.a. dat wij ze een luistert oor bieden, bij moeilijke kwesties zouden helpen of om het leven recht te trekken en hulp te bieden bij problemen.
    • Er werd gemiddeld een 8.7 gegeven op de vraag: de begeleiding voldoet aan mijn verwachtingen. 
    • Er werd gemiddeld een 8.4 gegeven op de vraag:  Ik ben tevreden met de doelen die in het MAATwerkplan zijn beschreven. 
    • Er werd gemiddeld een 8.8 gegeven op de vraag: Ik heb het gevoel dat ik inspraak heb op hoe er aan mijn doelen wordt gewerkt. 
    • Er werd gemiddeld een 8.6 gegeven op de vraag: Ik ben tevreden met hoe vaak de begeleiding geëvalueerd wordt.
    • Er werd gemiddeld een 9.1 gegeven over op de vraag: Ik ben tevreden over de deskundigheid van mijn begeleider.
    • Op de vraag wat er in de afgelopen 3 maanden het meeste en minst geholpen heeft, kregen we hele diverse uitspraken, enkele op een rij:
      1. Op een vaste dag begeleiding ontvangen met een vaste begeleidster is fijn, het geeft mij weer steun en houvast.
      2. Het meest wat geholpen heeft is het luisterend oor wat ze geboden hebben, het minste is dat ze maar 2x per week kunnen komen.
      3. Wanneer er chaos ontstaat in mijn hoofd kan ik altijd direct terecht met mijn verhaal. Zij helpen mij bij het bedenken van een oplossing, of gewoon een luisterend oor zijn. Geen min punten 🙂
    • Op de vraag hoe de cliënten Emmy’s Maatwerk zouden omschrijven aan bijvoorbeeld een familielid, kennis, vriend of vriendin kwamen diverse reactie, enkele worden weergegeven:
      1. Goede professionele begeleiding die altijd inspelen op de dingen die op dat moment spelen. Ze zijn altijd bereikbaar. En ze staan altijd voor me klaar.
      2. Behulpzaam
      3. Een organisatie met meelevende, deskundige medewerkers, die heel goed kijken naar wat jij als persoon nodig hebt. Ze zijn heel flexibel en kunnen op allerlei gebieden in het leven meedenken en helpen. Altijd heel positief, gericht op wat je zelf kunt en ze stimuleren je eigen zelfstandigheid, wat ik heel fijn vind.
      4. Persoonlijke coach, goed en klein team, met duidelijke communicatie tussen elkaar. Waardoor de communicatie erg fijn aanvoelt voor mij.
    • Op de vraag of er gebruik wordt gemaakt van de externe inlog mogelijkheid om het eigen dossier in te zien en de rapportage te kunnen lezen, wordt er door 3 cliënten ja gezegd, de rest van de antwoorden geven aan geen gebruikt te maken van deze inlogmogelijkheid. De 3 cliënten die meelezen en kijken geven aan:
      1. Heel goed, er wordt altijd goed omschreven wat we gedaan hebben, altijd heel duidelijk.
      2. Prima, het geeft me meer houvast om mijn doelen in het oog te kunnen houden.
      3. Fijn dat ik mee kan lezen, bevalt me goed.
    • De cliënten die niet mee lezen geven aan dat ze dit niet doen omdat:
      1. Ik was vergeten dat ik het heb, ik lees het nu pas weer.
      2. Ik weet wat er besproken is.
      3. Ik heb geen computer en ben niet handig met de telefoon.
      4. Kom er niet goed in.
      5. Ik vind het lezen van de Nederlandse taal te moeilijk.
    • Op de vraag welk cijfer je aan Emmy’s Maatwerk als organisatie geeft, komt het gemiddelde cijfer van een 8,8
    • We kregen als tips mee:
      1. Vaker bereikbaar zijn via de app.
      2. Op tijd komen.

    Wij bedanken iedereen die meegewerkt heeft aan dit onderzoek en zullen de uitkomsten hiervan meenemen in het verbeteren en professionaliseren van de dienstverlening.

    In 2024 staat het volgende tevredenheidsonderzoek gepland.

    Maatwerk is het motto!

    Vraag vrijblijvend naar de mogelijkheden.