2024
Tevredenheid begeleiding
In 2024 hebben we bij de gehouden (eind) evaluaties aan de cliënten uitgevraagd of er tips of complimenten waren en hoe ze de samenwerking ervaren hebben.
Samengevat kunnen we zeggen dat de cliënten van Emmy’s Maatwerk uiterst tevreden zijn. Veel gehoord is dat we professioneel zijn, er een goede klik ervaren wordt, wat betekend dat we goed bij de verschillende cliënten kunnen aansluiten. We geven een goed luisterend oor, cliënten voelen zich er goed en veilig bij, we zijn een uitlaatklep, hebben goede ideeën, we staan voor ze klaar.
Vanuit de evaluaties kregen we 2 feedbackpunten terug. Dat we heel professioneel zijn maar ook wat afstandelijk. Een ander gaf terug dat het wennen aan de mindere uren in begeleiding wel lastig is. De persoon was 24 uur begeleiding gewend en binnen de WMO zijn indicaties voor een aantal uur in de week. Beide punten van feedback kunnen we goed binnen de context van de client plaatsen en ervaren we niet als een leerpunt om op te reflecteren. Vanaf 2025 gaan we 1 specifieke vraag stellen tijdens de evaluaties m.b.t. de feedback voor Emmy’s Maatwerk. In 2025 gaan we ons richten op de vraag: wat voel en denk je als je de afspraak met je begeleider in je agenda ziet staan? Elk jaar passen we deze vraag aan.
De meeste evaluaties hebben face-to-face plaats gevonden. Hierbij waren de client en de begeleider samen en de leidinggevende was online aanwezig. Als team hebben we besloten om de tussenevaluaties alleen door de leidinggevende te laten doen, dit zal telefonisch plaatsvinden. We denken daarmee efficiënter te werk te gaan en denken dat er geen informatie verloren gaat. De viermaandelijkse evaluatie richt zicht op de vraag of de gestelde doelen van de gemeente passend blijken, of er een klik is tussen client en begeleider/Emmy’s Maatwerk. Minder op voortgang of proces, waarbij de betrokkenheid van de begeleider wenselijk is.